«Un cygne avance sur l’eau»  Kamerkoor Amphion heeft voor het voorjaarsprogramma van 2016 een veelkleurig tableau van Franse a capella koormuziek samengesteld. Het oudste stuk dat het koor zingt, is meteen ook het langste: ‘Sequentia Dies Irae’ van Antoine Brumel (ongeveer 1460 – ongeveer 1520). In dit stuk wisselt Brumel meerstemmige melodielijnen af met het

30 jaar Kamerkoor Amphion Spaanse, Sefardische en Hebreeuwse liederen Het Amsterdamse Kamerkoor Amphion viert in 2017 zijn dertigjarig jubileum met een feestelijk concert op zaterdagavond 13 mei in de Oranjekerk. Vertrekpunt van het concert is Spanje en de Spaanse taal. Het koor reist al zingend door de tijd en langs de Middellandse zee met naast

Heavenly joy! Een profaan en religieus a capella-programma met Britse en naar Engeland geëmigreerde componisten uit de 17e t/m de 21e eeuw. Dit najaar steken wij de zee over en neemt Kamerkoor Amphion u mee naar Engeland en Schotland. Voor de samenstelling van ons programma konden wij putten uit de rijke Engelse koortraditie en beginnen

“Alle grote musici componeren vanuit de liederen van het eenvoudige volk”. Dit schreef de Tsjechische componist Antonin Dvořák in 1893 toen hij al geruime tijd in Amerika woonde en daar de opdracht had om muziek te creëren die “typisch Amerikaans” zou moeten zijn. En verder schreef hij: “Zelf heb ik me beziggehouden met de nagenoeg

Programma met composities uit Italië en enkele buurlanden, o.a. Messa a quatro voci van Claudio Monteverdi. Later meer informatie